تبلیغات
مواد غذایی برادران امین-گناباد-خیابان سعدی - مواد غذایی مفید برای افزایش یادگیری

مواد غذایی برادران امین-گناباد-خیابان سعدی

سلامتی و شادابی آرزوی ماست.

مدیر سایتمرتضی و مصطفی تقوایی بیناباج

به سایت ما خوش آمدید

آرشیو مطالب

لیست کامل مطالب سایت

مواد غذایی برادران امین-گناباد-خیابان سعدی

معرفی مواد غذایی مفید و سالم ،

درباره سایت
روزانه ها
امکانات سایت
آمار کل
بازدید
امروز
بازدید
دیروز
بازدید
ماه قبل
بازدید
این ماه
بازدید
آخرین بازید
بروزرسانی
نعداد مطالب
مطلب
نویسندگان
دوشنبه 25 فروردین 1393  ساعت 11:50 ق.ظ نظرات
نویسنده: مرتضی و مصطفی تقوایی بیناباج


به گزارش ایسنا، "ناهید برخورداری" با اشاره به اینکه مصرف موادغذایی شیرین اگرهمراه با مواد پروتئینی نیز باشد موجب هوشیاری بیشتر در فرد می‌شود، اظهار کرد: اگر مواد پروتئینی با موادغذایی شیرین مصرف شوند مثل مصرف شیر همراه با خرما و عسل موجب افزایش هوشیاری و سر حالی بیشتر در فرد می‌شود.
 
وی ادامه داد: مصرف یک تا دو لیوان شیر با یک تا دو عدد خرما در روز به شرطی که رژیم متعادلی داشته باشید نه تنها چاق کننده نیست بلکه مفید است.
 
او با بیان این‌که شیر کلسیم بدن را تأمین می‌کند، گفت: خرما حاوی آهن - پتاسیم - منیزیم (برای عمل ماهیچه‌های ارادی لازم است)- گوگرد - مس - کلسیم و فسفر (برای ساخت عضله و بافت‌های عصبی لازم است) است و یا به عنوان مثال مصرف ماکارونی با گوشت و پنیر رنده شده، ماهی با نان و برنج پخته باعث سرحالی و هوشیاری می‌شود.
 
این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: میل و گرایش به مصرف هرچه بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند شکلات، شیرینی، بستنی، انواع نوشابه‌ها، شربت‌ها و غیره موجب خواب آلودگی و بی‌حالی و عدم تمرکز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: انجیر، انگور، پرتقال، زغال‌اخته، زردآلو، سیب، شاتوت، توت فرنگی و خرما در عملکرد مغز و اعصاب و سلامتی کل جسم و جان تأثیرگذار است.
 
این کارشناس تغذیه متذکر شد: سبزی‌ها در سلامت بدن و عملکرد مغز و اعصاب تأثیرگذار هستند، ولی سبزیهایی مانند اسفناج، ریحان، نعناع، کاهو، گل کلم، پیاز، چغندر، زنجبیل تازه، هویج، کرفس و شلغم اثر مؤثر و ویژه‌ای بر توان یادگیری و بالابردن روحیه افراد دارد.
نظرات مطلب
آخرین عناوین
آرشیو
نویسندگان
تقویم
کلیه حقوق این سایت محفوظ است. طراحـ ـقالبـ: ـنقاشــ