تبلیغات
مواد غذایی برادران امین-گناباد-خیابان سعدی - مواد غذای که مصرف آنها برای دندانها مفید است

مواد غذایی برادران امین-گناباد-خیابان سعدی

سلامتی و شادابی آرزوی ماست.

مدیر سایتمرتضی و مصطفی تقوایی بیناباج

به سایت ما خوش آمدید

آرشیو مطالب

لیست کامل مطالب سایت

مواد غذایی برادران امین-گناباد-خیابان سعدی

معرفی مواد غذایی مفید و سالم ،

درباره سایت
روزانه ها
امکانات سایت
آمار کل
بازدید
امروز
بازدید
دیروز
بازدید
ماه قبل
بازدید
این ماه
بازدید
آخرین بازید
بروزرسانی
نعداد مطالب
مطلب
نویسندگان
شنبه 10 اسفند 1392  ساعت 10:06 ق.ظ نظرات
نویسنده: مرتضی و مصطفی تقوایی بیناباج

لیستی از 10 ماده غذائی كه باعث محكم تر و قدرتمند تر شدن دندانهایتان می شود تهیه كردیم می توانید نگاهی به این مواده غذایی كه به میزان زیادی نیز مصرف می شوند و مورد توجه هستند بیاندازیم

 

پنیر :

فواید پنیر برای دندانها بیش از 1 مورد است  اول اینكه باعث تنظیم PH  دهان می شود . دیگر اینكه از آنها در برابر پوسیدگی محافظت می كند و جلوی پوسیدگیهای جدید را می گیرد به گفته متخصصین خوردن یك تكه پنیر بعد از مصرف مواد غذائی شیرین  از ایجاد پوسیدگی توسط این مواد غذائی جلوگیری می كند .

 

چای سبز :

ماده كاتسین موجود در چای سبز باعث از بین رفتن باكتری های موجود در دهان می شود و در عین حال بخاطر اثرات ضد سرطانی خود در پیشگیری از سرطانهای دهان موثر است .

این ماده در عین حال باعث از بین رفتن بوی بد دهان ناشی از وجود باكتریهای دهان می شود .

 

ماست :

فواید ماست كه منبع فوق العاده كلسیم است قابل شمارش نیست باعث كاهش التهاب لثه ها می شود و در افرادی كه به بیماریهای لثه مبتلا هستند اثرات مفید درمانی دارد  در مواردی كه به دلیل بیماریهای پریدینتال دندانها لق و با فاصله شده باشند به ترمیم و استحكام دندانها كمك می كند . كلسیم موجود در ماست  جلوی  خرابی یا افتادن دندادنها را می گیرد . اگر به سلامت دندانهایتان اهمیت می دهید مواد غذائی منبع كلسیم را فراموش نكنید .

 

كیوی :

كمبود ویتامین ث می تواند باعث حساس شدن لثه ها شود و در  بتعث تضعیف آنها در مبارزه با باكتریها شود كه در این موارد ممكن است به بیماریها یلثه مبتلا شود برای اینكه با چنین مشكلی روبرو نشوید باید ویتامین ث كافی دریافت كنید و برای اینكار هم كیوی می تواند یكی از بهترین انتخابها باشد .

چون كیوی بیش از سایر میوه ها ویتامین ث دارد .

 

جعفری :

 بعد از مصرف مواد غذائی بودار كه باعث بوی بد دهان می شوند برای اینكه این بو را از بین ببرید و دهانی خوشبو داشته باشید كمی جعفری بخورید به این ترتیب در سایه جعفری بوی بد دهان به بویی خوش تبدیل خواهد شد .

 

سیب :

خوردن سیب با پوست در عین حال كه باعث استحكام دندانها می شود از طرف دیگر به كمك موادی كه در ا‹ موجود است باعث تمیز شدن دندانها می شود توصیه می شود كه میوه هایی چون هویج و سیب را گاز زده بخورید .

ماهی :

فسفر موجود در ماهی یكی از مواد اولیه و اساسی دندان و استخوان است در ماهی فسفر كه باعث استحكام دندانها می شود به وفور موجود است به همین دلیل برای داشتن دندانهایی سالم و محكم حداقل هفته ای یكبار ماهی بخورید .

 

خشكبار :

خشكبار حاوی روغنهای طبیعی هستند كه به صورت لایه ای بر روی دندانها می نشیند و از آنها در برابر باكتریها محافظت می كند این روغنها همچنین باعث محكم شدن مینای دندانها نیز می شود و كمك می كند كه دیر تر پوسیده شوند و در برابر پوسیدگیها مقاوم تر باشند . به علاوه بسیاری از خشكبار نیز حاوی كلسیم فراوانی هستند كه برای دندانها بسیار مفید است .

 

 

 

 توت فرنگی :

توت فرنگی هم برای دندانها و هم برای لثه ها بسیار مفید است و از طرفی برای بر طرف كردن جرم دندانها نیز بسیار مفید است  توت فرنگی چون حاوی انواع مختلفی از اسیدهاست  می تواند جرمهائی را كه در ریشه دندانها جمه شده اند برطرف كند و آنها را حل كند . و جلوی تشكیل جرم دندان را نیز می گیرد .

 

كرفس :

كرفس از دو طریق از دندانها محافظت می كند . كرفس ماده غذائی است كه نیاز به جویدن بیشتری دارد و این كار هم باعث تولید آب دهان بیشتر می شود و  آب دهان بیشتر نیز باعث  می شود كه باكتریهای موجود در دهان كه منجر به پوسیدگی دندانها می شوند به شكل غیر فعال در آیند . علاوه بر این خوردن  مواد غذایی لیفی یا سفت لثه ها را ماساژ می دهد و بین دندانها را نیز تمیز می كند .

نظرات مطلب
آخرین عناوین
آرشیو
نویسندگان
تقویم
کلیه حقوق این سایت محفوظ است. طراحـ ـقالبـ: ـنقاشــ